Webbplatser

Vissa skulle hävda att webben är en verksamhets digitala skyltfönster. Andra liknar dem mer vid ett digitalt visitkort. Oavsett om din webb är en viktig försäljningskanal eller om det snarare är en plats för information och kontakt, så kan vi hjälpa dig!

Sökordsoptimering – SEO

Allsmäktige Google. Platsen vars uppmärksamhet alla kämpar om. Känns det svårt att veta vad som krävs och hur man lyckas med synligheten på Google? Vi kan hjälpa dig med analys av befintlig webb, se vilken potential som finns för din webb och vilka justeringar som behöver genomföras. Och självklart vilket innehåll som behöver finnas på plats!

Fem steg till lanserad webb

1

Behovsanalys, strategi & lösningsförslag

Vi gör en behovsanalys utifrån dina önskemål och din verksamhet. Vilka funktioner och önskemål kring färg och form har du? Vilken typ av innehåll behöver skapas? Vi kan också gör en SEO-analys för att se möjligheter till synlighet på Google. 

2

Ett första utkast

Vi utformar ett första utkast sett till både design och struktur.

3

Demosida

Utifrån det utkast som vi skapat görs sedan en så kallad demosida där du sedan kan klicka dig runt och uppleva webbens upplägg och innehåll. Du går igenom webben och kommer sedan med eventuella ändringar.

4

Justeringar

Vi justerar och färdigställer webbplatsen utifrån dina önskemål och input.

5

Publisering

När du är nöjd med din webb hjälper vi dig att gå live med den! Vi kan också hjälpa till att fixa med webbhotell och domän om du själv vill slippa.

Säkerhetspaket

Webbplatsen har kommit att bli en viktig resurs för många verksamheter. Att förlora kontrollen eller tillgången till sin webbplats är något som skrämmer många företag. Genom att aktivt jobba med säkerheten för en webbplats kan man förebygga många säkerhetshot. Vi hjälper er med drift och säkerheten kring din webb om du själv inte vill eller kan göra det.

Svart Pist tipsar

Har du sett över din webbsida på senaste? Det kan vara bra att ta sig en kik på hemsidan med jämna mellanrum för att stämma av att den är uppdaterad och lever upp till förväntningarna besökaren ställer. Här kommer några tips på vad du kan hålla utkik efter följande

1

Korta informativa texter – tappa inte läsaren i långa och tradiga texter. Ofta vill man göra texterna alldeles för långa mot för vad de behöver vara. Se även till att de är relevanta för besökaren.

2

Lockande rubriker – precis som journalisten vill du fånga besökarens uppmärksamhet och göra det lätt för besökaren att hitta på hemsidan. Se till att ha tydliga och intresseväckande rubriker.

3

Gärna människor i bild – ditt bildval säger mycket om din verksamhet. Med personer i bild blir det lättare för besökaren att relatera till din verksamhet och få en personlig koppling till människorna bakom. Det stärker ditt varumärke!

4

Tydligt färgspråk – bestäm dig för några färger du vill ha på hemsidan och gå inte på känn. Ett enhetligt och tydligt färgspråk skapar ett lugn på sidan, men gör dessutom att besökaren lätt kan känna igen företaget. Utgå från din grafiska profil om du har en sån.

5

Säkerheten först – det är viktigt att ha koll på hemsidans säkerhet. Du vill inte riskera att förlora hemsidan eller viktig information som finns samlad där. Det är därför bra att se till att man har en aktiv och fungerande backup, koll på uppdateringar från wordpress, plug-ins och avada. Det är även bra att ha ett plug-in som rensar bort spam och annat som riskerar att störa hemsidans funktion.

6

Välplanerad struktur – se till att det är lätt för besökaren att hitta informationen den söker. Dela upp hemsidan i tydliga undersidor och se till att första sidan är mer av en sammanfattning av ditt företag och vad ni erbjuder. På undersidorna kan du sedan dyka djupare ner i olika delar av verksamheten.